Manapság a közösségi csatornák nagy népszerűségnek örvendenek. Szinte alig találkozni olyan emberrel aki ne lenne fenn valamelyiken. Magyarországon a legnagyobb népszerűsége a facebooknak van. Természetes tehát ha sok emberhez szeretnénk eljutni, akkor érdemes a facebookon is kommunikálni. De ezt hogy is tegyük? Mik a hatékony facebook posztolás alapjai? Cikkemben az általam legfontosabb szempontokat fogom végigvenni.
Célközönség meghatározása
Amikor facebook oldalt vagy facebook bejegyzést készítünk, akkor kulcsfontosságú, hogy tudjuk, milyen réteget célzunk meg. Csakúgy, mint a weblap készítéskor, itt is tudnunk kell, hogy az adott réteget, hogyan szólítsuk meg és mik azok a témák, amikről érdemes bejegyzéseket, posztokat készítenünk. Mindegyik csoport másképp és máskor használja és másképp viselkedik a facebookon.
Statisztika megtekintése
Nem gondolkodtál még azon, hogy meghatározd a célközönséget? Nem baj. Nézd meg, hogy eddig kikhez értek el a bejegyzéseid. Ehhez nem kell mást tenned, mint a facebookon oldalon rámenni az elemzések-személyek fülre. Itt megnézhetjük a rajongók és az elért személyek demográfiai összetételét. Ez alapján már egy elég jó statisztikát tudunk összeállítani.
Közönség viselkedése
Ha tudjuk, hogy kiket akarunk elérni, akkor tudnunk kell a szokásaikat. Hogy telik egy napjuk? Mikor tudnak fenn lenni a facebookon? Ezeket mind-mind tudnunk kell. Például ha a célközönségünk a 22 és 39 év közötti dolgozó férfiak, akkor teljesen fölösleges délelőtt 10-kor posztolni, hiszen, akkor valószínűleg épp elfoglaltak és kicsi az esélye, hogy épp a facebookot nézik. Ennél a célcsoportnál érdemes délben (ebéd időben) vagy 17 óra után kirakni egy bejegyzést.

Facebook poszt hossza
A mai rohanó világban nagyon nehéz dolgunk van új rajongók szerzésére. Tömegével ér minket az emailek, a reklámok és a hírek. Agyunknak gyorsan kell reagálni a különböző impulzusokra, így egyre kevesebb idő jut ezeknek a feldolgozására. Statisztikák szerint nagyjából 8 másodperc alatt kell meggyőzni a felhasználót, hogy a mi facebook bejegyzésünk hasznos és érdemes elolvasnia. Gondoljunk bele, hogy mi, hogy szoktunk nézelődi a facebookon. Leginkább úgy, hogyha van egy kis időnk, akkor az éppen aktuális eseményeket gyorsan végiglapozzuk. A szöveget szinte el se olvassuk. Sőt. A sok szöveget tartalmazó facebook bejegyzések általában rossz statisztikával rendelkeznek. Törekedjünk a rövid, de lényegretörő bejegyzésekre. Ha lehet, akkor 40 és 80 karakter között legyen a facebook poszt hossza.
Figyelem felkeltő képek
Egy facebook bejegyzés esetén a kép fog dominálni. Figyelem felkeltő kép a hatékony facebook posztolás alapja. Minél inkább sikerül ilyen képet választanunk, annál inkább sikeresebb lesz a bejegyzés. Törekedjünk rá, hogyha a felhasználó végigpörgeti a hírfolyamot, akkor a mi bejegyzésünkön akadjon meg a szeme. Ha nem használunk képeket, akkor csak a leghűségesebb követőink fogják megtekinteni a posztunkat.
Hatékony facebook posztolás alapja az időzítése
Egy jól megírt bejegyzés még önmagában kevés. El is kell juttatni a célközönséghez. Erre sajnos nincsen örök érvényű igazság. Böngésszük gyakran a statisztikákat és próbáljuk kitalálni, hogy mikor érdemes posztolni, hogy a lehető legtöbb emberhez elérjünk. Azért pár posztolási tippet tudok adni:
– Reggeli órákban magas visszajelzés lehetséges: sokan felkelés után egyből megnézik a facebook bejegyzéseket vagy munkába menet. Érdmes próbaképpen egy poszttal kipróbálni.
– Munkaidő alatt az ebédidőt érdemes megcélozni
– Hetente legalább 1 bejegyzést posztoljunk. Ha hoszzú idő telik el 2 facebook bejegyzés között, akkor el fognak felejteni minket.
– Magyarországon a kutatások szerint az emberek péntek, szombat és vasárnap a leghatékonyabbak. Fókuszáljunk ezekre az időpontokra. Én például a nagyobb közönségeknek szánt bejegyzéseimet vasárnap estére szoktam időzíteni. Több időpontot is kipróbáltam (például a szerda estét), de messze nem volt annyira hatékony, mint a hétvége.
Tartsd a kapcsolatot
Ha a facebook bejegyzések elérik az embereket, akkor remélhetőleg lesz egy-két ember, aki nemcsak lájkolja őket, hanem kommenteli is a bejegyzésünket. Amint csak tudsz válaszolj rájuk. Fontos, hogy úgy érezzék a rajongók, hogy törődsz velük és nemcsak azért kellenek, hogy legyen pár like az egyes bejegyzéseken. A személyes kapcsolat később vevőkhöz vagy további követőkhöz vezethet.
Kösd össze a weboldallal
Sok cég a facebook posztolás használatával népszerűsíti a weboldalát. Tedd ezt te is. A facebook bejegyzés vigyen át a saját weblapra, ahol további információkat kap a látogató, ráadásul egyéb információt is találhat rólunk, ami számára hasznos lehet. A facebook posztoknál mindig a teljes és keresőbarát linket adjuk meg.
Ezek voltak a hatékony facebook posztolás alapjai. Remélem a fent leírtakat sikerül neked is eredményesen használnod.