A keresőoptimalizálás világa nagyon összetett és bonyolult. Nehéz benne naprakész lenni és elég időigényes is folyamatosan követni a különböző változásokat és elméleteket. Egy valamiben viszont minden seo szakértő egyetért: A sikeres weblap alapja az értékes és minőségi tartalom. Ez alapján állítja fel a Google kereső a találati listán szereplő weblapok sorrendjét. De ez pontosan mit is jelent? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe, hogy Google keresőbarát tartalmat tudjunk írni?
Miért is fontos az értékes tartalom létrehozása?
Feltehettem volna másként is a kérdést: miért nem elég ha csak feltöltök egy bejegyzést az oldalra és kész?. Természetesen a Google miatt. Mi értelme lenne bármit is feltenni a weblapra, ha azt senki sem találja meg. Hiába dolgozunk vele.
Mivel a Google a legnépszerűbb kereső, ezért kénytelenek vagyunk az ő szabályai szerint játszani. Azért ne ilyedjünk meg. Nincs itt semmi ördöngösség. Google fő célkitűzése az, hogy minnél jobban kiszolgálja a látogatóket. Tehát ő is a látogatók miatt van. Akkor egy a célunk. Látogatói igények kielégítése. Ezt pedig minőségi és értékes tartalom írásával érhetjük el.
Tapasztalatból mondom, hogy a legtöbb embernek a tartalom megírása jelenti a legnagyobb problémát a weblap készítés során. Ha te se tudod, hogy milyen szempontok alapján készül a minőségi tartalom, akkor olvasd tovább a bejegyzésemet.

Hogyan írjunk minőségi tartalmat?
Az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni, ha keresőbarát és minőségi tartalom létrehozását tűzzük ki célul.
Értékes és egyedi tartalom készítése
Ha azt szeretnénk, hogy az emberek a mi weblapunkat látogassák meg és ne valamelyik konkurenciát, akkor egyedi tartalomakat írjunk. Próbáljunk más szempontokat is figyelembe venni, mint ami a többi weblapon is megtalálható. Legegyszerűbb módja az egyedi tartalom elkészítésének, ha személyes tapasztalatokat, véleményeket osztunk meg.
Soha ne másoljunk más weblapról. A látogatók hamar észre fogják vennni, hogy az adott cikk, bejegyzés nem tőlünk származik. Ráadásul a Google büntet is érte.
Mekkor a Google keresőbarát bejegyzés hossza
Mennyi a Google keresőbarát szöveg hossza? Erre a kérdésre nagyon megoszlanak a válaszok. Én úgy tapasztaltam, hogy az ideális hosszúság valahol 500 és 1000 karakter között van. Az ennél rövidebb szövegeket inkább csak figyelemfelkeltésre használjuk. Ha viszont jóval 1000 karakter fölé mentünk, akkor érdemes azon elgondolkodnunk, hogy több részre osztjuk az írásunkat. A látogatók nem fogják elolvasni a több ezer karakteres szövegeket, kivéve persze a leghűségesebb olvasóinkat. De ők is csak számítógépen. Mobilon ilyen hosszúságú szöveget biztos, hogy senki se fog végigolvasni.
Kulcsszavak használata
Google kereső nagyon sok szempont alapján ellenőrzi a weblapunkat. Régebben a keresők úgy mükődtek, hogy csak a kulcsszavakra kerestek. Ez ma már szerencsére megváltozott, de azért még mindig nagyon fontos, hogy a legfontosabb kulcsszavaink is benne legyenek a szövegben. Nagyon figyeljünk oda, hogy ne essünk a kulcsszóhalmozás hibájába és tartsuk meg a szöveg jól olvashatóságát is.
Használj szinonímszavakat
Google helyezésünket javíthatjuk úgy is, ha nem egy kulcsszavat használunk, hanem többféle változata is megjelenik a szövegben. Keresésnél nem követeli meg a pontos egyezést. Feljöhet olyan találat is, ami az adott témában releváns, de más kulcsszavakat is tartalmaz. Plusz ha több azonos jelentésű kulcsszó van az oldalon, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy az adott oldal a megadott témáról szól.
Minőségi tartalom
Tartalom írásakor elengedhetetlen, hogy az adott téma szakértői is legyünk egyben. Írásunk tükrözze a tudásunkat és legyen kielégítő színvonalú a látogatók számára. Ha egy témát nem ismerünk eléggé, akkor inkább ássuk bele magunkat még jobban és várjunk vele egy pár hetet míg kitesszük a világhálóra.
Képek használata
Minőségi tartalom nem csak a szövegre, de az egyéb média elemekre is vonatkozik, mint például a képek és a videók. Ne felejtsük el őket használni. Azon kívül, hogy feldobják az oldalt, még segítenek az adott témát jobban elmagyarázni a látogatónak.
A képek alt tag-jét minden esetben töltsük ki. Keresők ez alapján fogják tudni, hogy mi van a képen és azt is elmentik.
Belső linkek használata
Belső linkekek segítségével nagyszerűen tudjuk vezetni a látogatót a weblapon és ráadásul az összetartozó tartalmakat is jelölhetjük vele. Használjuk bátran, de azért ne túl sűrűn. Hagyjuk, hogy a látogató az adott oldal tartalmát alaposan végig tudja olvasni, de ha valamiről bővebben szeretne tájékozódni, akkor azt is megtalálja.
Releváns hivatkozások
Ahogy a belső linkek is fontosak, úgy a külső linkek is. Mutassuk meg a Google számára, hogy miről szól az oldalunk és hivatkozzunk az adott helyen releváns oldalakra. Ne féljünk attól, hogy elveszítjük a látogatónkat. Mi csak segítünk neki az információszerzésben. A Google és a látogatók is értékelni fogják. Túl sok külső linket természetesen nem érdemes elhelyezni az oldalon.
Kevés hirdetés
Látogatókat a bejegyzésünk olvasása közben mi az ami a legjobban zavarja? Ha különböző hírdetések és reklmámok ugranak fel és akadályozzák az olvasás közben. Ezt a Google is tudja, így ha a weblaponunkon sok a hírdetés, akkor az negatívan hat az adott oldal megítélésében.
Tartalom rendszeres frissítése
Ismét előkerült a weblapomon ez a rész. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy egy weblapot nem csak egyszer kell elkészíteni, hanem folyamatos munkát igényel. Foglalkozzunk az oldallal és ha a Google robotok újra a weblapunkra jönnek, akkor új tartalmakat lássanak. Ha nem tudunk mit frissíteni, akkor írjunk blogot az adott témában. Minden szempontból tökéletes választás. Több oldalunk lesz, több oldalra érkezhetnek a látogatók, közösséget építhetünk, stb..
Weblap részei: szövegek elhelyezkedése
Google kereső pontosan tudja, hogy az adott weblap esetében hol található a fő tartalmi rész és az ott lévő szöveg számára a legfontosabb. Tehát törekedjünk rá, hogy a kulcsszavak is itt jelenjenek meg. Túl sokra nem megyünk vele, ha például csak a láblécbe pakolunk kulcsszavakat. A fő szöveg szerkezetileg is legyen megfelelő. Figyeljünk a tagolásra is: cím, alcím, képek, bekezdések, stb..
A fenti lista alapján jól látszik, hogy igazából a Google annyit vár el, hogy a tartalmat a látogatóknak írjuk. Mindig ezt tartsuk szem előtt, ha keresőbarát tartalom létrehozása a célunk. Továbbá érdemes olvasgatni a Google Útmutató webmestereknek szóló írását.