Milyen tipikus hibák vannak, amelyekkel biztos el fogjuk veszíteni a látogatóinkat? Milyen alapvető szempontokat vegyünk figyelembe, ha weboldalt készítünk?
Lassú az oldal
Igen, sok weboldal esetében ez a leggyakoribb hiba. A mai felgyorsult világunkban a felhasználók nem fognak sokat várni a weboldal betöltésére. Akármennyire szép és információgazdag, akkor sem fogja senki sem megnézni. A látogatók többsége nem vár arra amíg betöltödik a honlap. Inkább felkeresi valamelyik konkurenciánkat. Amennyire csak lehet optimalizáljuk. Figyeljünk a képek nagyságára (főleg mobilon) és a kód optimalizálására. Legyen a weboldalon kevesebb effekt és kép, de ne tartson túl sokáig míg betöltődik. Az interneten számos online tesztelő felület van, ahol optimalizálni tudjuk.
Én a google féle PageSpeed Insights-t használom.
Optimalizátlan megjelenés mobilon
Mióta a Google bejelentette, hogy mobilon előnyben részesíti a mobilra optimalizált weboldalakat, azóta sarkalatos pontá vált a mobilra optimalizálás is. Nemcsak az asztali gépeken kell megfelelően megjelennie a weboldalunknak, hanem mobilon is. Ha meg akarjuk tartani a mobilos látogatókat, akkor célszerű erre a nézetre is gondolni. Hiba lenne nem optimalizálni rá. Ha nem tesszük meg, akkor a látogató vagy tovább áll vagy nagyon kényelmetlen lesz a weboldal használata (zoom-olás, szétesett oldal, stb.). Továbbá mobilon sokkal jobban kell figyelni a betöltési sebességre, a kód optimalizálására, -(lehetőleg minél kevesebb külső file-t húzzunk be és kevés javascript file-t használjunk)-, és a képek méretére.
Felesleges és semmitmondó információk

Sok weboldal esetén fennáll ez a hiba, hogy sok és felesleges információt tartalmaz. A felesleges információ ártalmas, mint hasznos. Amikor a felhasználó weboldalunkra látogat már tudja, hogy milyen információ érdekli, mi az amit keres. Ha ezt nem kapja meg, akkor el fog kattintani. Erre nincs sok időnk, hiszen átlagosan a látogatók 3-5 másodperc alatt eldöntik, hogy érdekli-e őket adott weboldal vagy visszafordul.
Betűtípusok és színek
Weboldal esetén célszerű 1-2 betűtípust használni és kevés színt is. Kerüljük a túl erőteljes és sokféle szín használatát. Törekedjünk arra, hogy szép és letisztult legyen. Továbbá figyeljünk rá, hogy a tartalom jól olvasható legyen. A túl kicsi betűket használatát kerüljük, mert nem fogják elolvasni. A mai web-es trend a minél nagyobb betűk és a könnyen átlátható weboldal.
Videók
Pár jól használt videó a weboldalon nagyon meggyőző lehet. Ha viszont rosszul alkalmazzuk, akkor elég káros lehet. Növelheti az oldal betöltődési sebességét és nagyon zavaró, ha a weboldal betöltődése után egyből megjelenítjük. Kerüljük a használatukat. Ha mindenképpen videót szeretnénk használni, akkor azt a Youtube-ról vagy más videómegosztó portálról töltsük be.
Zenék és egyéb hanghatások
Ezeket amennyire tudjuk kerüljük. Egy idő után biztos, hogy mindenkit idegesíteni fognak, ráadásul fölösleges erőforrásokat vesznek el. Csak akkor érdemes használni őket, ha a weboldal jellege megkívánja.
Kényelmetlen vagy lehetetlen navigálás
A legbiztosabb módja egy látogató elriasztásának az, ha nem tudja, hogy merre navigáljon tovább. Ne rejtsük el a menüt és figyeljünk oda, hogy a látogató mindig tudja, hogy éppen hol van. Kerüljük a túl egyedi kialakítást a weboldal esetében. Felhasználóinknak már van egységes kialakult elképzelése, hogy hogyan tudnak navigálni a honlapokon és nem fogják az időt azzal tölteni, hogy próbálják kiismerni. Törekedjünk az egyértelműségre, letisztultságra.
Animált képek
Véleményem szerint az egyik legdurvább hiba amit el lehet követni. Egy-két animált kép (gif) még akár jól is nézhet ki a weboldalon (pl.: Google kereső is szokta alkalmazni), de korszerűtlen hatást keltenek. Törekedjünk az egyszerűbb css-el megoldható, modern és látványos animációkra. Persze ezeket is csak mértékkel használjuk.
Flash használatát mellőzük
Régebben népszerűek voltak a flash-ben készült oldalak. Én is készítettem párat. Manapság viszont kerüljük a használatukat, mert a keresők nem tudják olvasni és mobil készülékek sem támogatják.
CMS-re (tartalomkezelő rendszerek) utaló jelek
Ez a pont egy kicsit furcsának tűnhet, de mindenképpen ki szerettem volna emelni, mert engem személy szerint zavar, mikor a favicon (böngésző fülén megjelenő kép) vagy esetleg a megjelenő szöveg elárulja, hogy milyen cms-ben készült a weboldal. Azon kívül, hogy arra utal, hogy a készítője figyelmetlen, még veszélyes is. Ha valaki meg akarja támadni az oldalt, akkor az ilyen hiba segíti benne.
Regisztráció
Ne legyenek illúzióink. A látogatók többsége, ha nem tud egy tartalmat megnézni csak ha regisztrál, akkor inkább megkeresi máshol. Nem fogja az idejét arra áldozni, hogy kitölt egy űrlapot és akkor talán megkapja a kívánt tartalmat. Csak indokolt esetbe használjuk a regisztrációt tartalomelérés céljából.