Keresőoptimalizálás ingyen avagy a seo alapjai

Szeretné ha több látogató jönne a weboldalára? Akkor érdemes elolvasnia a keresőoptimalizálás ingyen avagy a seo alapjai cikket és alkalmazni az ott leírtakat.

Keresőoptimalizálás ingyen avagy a seo alapjai
Mi a seo jelentése? Kulcsszó Keresőoptimalizált weboldal Ingyenes keresőoptimalizálási technikák

Mi van akkor ha az általunk jónak gondolt weboldal mégse vonz annyi látogatót, mint amit elvárnánk tőle? Hogyan tudjuk növelni a látógatók számát ingyen? Mit tegyünk, hogy előrébb kerüljünk a Google rangsorában? Számos weboldal ajánl erre megoldást, de a legtöbb helyen azt olvasni, hogy fizessünk pár ezer forintot. Léteznek különböző ingyen végrehajtható seo technikák amikkel mi magunk meg tudjuk oldani. A kérdés az, hogy szánunk-e rá egy kis időt, hogy elvégezzük a keresőoptimalizálás feladatát mi magunk.


Mi a seo jelentése?


Seo jelentése a keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization). Hatására a Google bizonyos keresőszavakra vagy kulcsszóra rangsorolja az oldalakat és e szerint jeleniti meg a találati listában. Általában elmondható, hogy a látogatók többsége nem megy tovább a második oldalra. Ezért is fontos, hogy igyekezzünk bekerülni az első 10-be. Olvassunk tovább ha szeretnénk tudni, hogy mi a seo alapjai.


Kulcsszó


Aki egy kicsit is foglalkozott a keresőoptimalizálás vagy seo lehetőségekkel, az hallhatott a kulcsszó jelentőségéről. De talán nem mindenki tudja, hogy mit is jelent a kulcsszó és hogyan kell helyesen megválasztani. A kulcsszó az a szó, ami leírja az oldalunkat és ezáltal a Google keresőbe megfelelő helyet fogunk elérni. Persze nem fontos, hogy csak egy szó legyen. Lehet több is. Hogyan válasszuk ezt meg? Célszerű a tevékenyésgnek megfelelőt választani. Pl.: asztalos vagy asztalos Veszprém. Gondolkozzunk a látogatók fejével. Mit írhatnak a keresőkbe? Hogyan keresnek majd rá az oldalunkra? Ha ezeket kiválasztottuk, akkor használjuk őket a weboldalon. Minél többször fordul elő, annál inkább tudni fogja a Google, hogy a weboldal erről szól. Figyeljünk rá, hogy ne essünk túlzásba. Ha a kulcsszó sokszor szerepel (magas a kulcsszó sűrűség), akkor a weboldal keresőoptimalizálás miatti büntetést kap. Körülbelül a tartalom 2%-a az optimális, de 1% fölött már jónak számít. Én a seotoolson szoktam ellenőriztetni a cikkeimet. Addig alakítsuk a szöveget, ameddig nem kapjuk meg a kivánt hatást. Utólag is érdemes visszatérni, ha egy oldalon nem elég erős az általunk kiválasztott kulcsszó. Próbáljunk ki sok variációt és lehetőséget. A keresőoptimalizálás sajnos nehéz és időigényes feladat.


Keresőoptimalizált weboldal jellemzői


Szép és keresőbarát url


Ha szeretnénk, hogy a weboldal jó helyezést érjen el a Google-ben, akkor már az url megválasztásánál is figyelnünk kell. Legyenek az url-ek szépek, vagyis könnyen olvashatóak. Hogy ez mit is jelent? Nézzük meg az alábbi két linket:

Melyik olvasható jobban, könnyebb megjegyezni és melyikkel lehet könyebben dolgozni? Szerintetek melyik jobb seo szempontból? Persze hogy a második. Ráadásul a Google is jobban szereti. Persze ennyi még nem elég. Válasszunk olyat, amiben szerepel az általunk választott legfontosabb kulcsszó vagy kulcsszavak is. Az én esetemben a keresőoptimalizálás igyen és a seo alapjai volt.


Weboldal címe


A cím határozza meg a weboldal tartalmát. Ezt szinte mindenki tudja. Vajon azt is tudjuk, hogy a címen belül sem mindegy, hogy hol szerepel a kulcsszó? Bizony. Helyezzük minél előrébb a legfontosabb szavakat. Nálam a keresőoptimalizálás ingyen volt a legfontosabb és utána a seo alapjai.


Weboldal leírása (description)


A leírás a keresőkben a weboldal neve alatt jelenik meg. Nem más mint egy kis reklámszöveg, ami a weboldalunkról szól. Ez is része a keresőoptimalizálás folyamatának. A hossza maximum 180 karakter lehet. Legyen benne pár kulcsszó is, hogy a látogatók az oldalunkra jöjjenek. Sok oldal tulajdonosa nem foglalkozik ezzel és nem tölti ki őket, pedig ez is a keresőoptimalizálás része.


Tartalom felépítése


A tartalom a weboldal lelke. Nagyon figyeljünk rá, hogy hogyan írjuk meg. Mindig tartsuk szem előtt, hogy az adott tartalom a látogató kedvéért jött létre. Ha magunknak akarnánk írni, akkor naplót vezetnénk, amit rajtunk kívül senki sem látna. Itt is figyeljunk a helyes kulcsszó használatára. Próbáljuk meg úgy írni, hogy többször szerepeljen benne az általunk választott kulcsszó vagy kulcsszavak. Minél több szóra optimalizáljuk a honlapot annál jobb esélyünk van, hogy a látogatók megtalálják.

A tartalom hosszával kapcsolatba ne fogjuk magunkat vissza. Törekedjünk a hosszú cikkekre. Ne féljünk attól, hogy nem fogják elolvasni. Tegyük fel magunknak a kérdést. Ha találunk számunkra érdekes cikket a weben, akkor elolvasnánk még ha nagyon hosszú is. Természetesen igen. A látogatók is így gondolkodnak. Ráadásul a hosszú cikkekben sok kulcsó használatára is van lehetőség.


Folyamatosan frissülő weboldal


Azzal, hogy elkészült a weboldal és optimalizáltuk, még messze nem vagyunk készen. Folyamatosan foglalkozzunk vele. Töltsünk fel állandóan tartalmakat és frissítsük is. Ha a Google azt látja, hogy már jó ideje nem történt változás, akkor hátrébb fogja sorolni. Hogyan tudunk állandóan frissülő és keresőbarát tartalmat írni? Jó megoldás lehet, ha blogot írunk, ami kapcsolatba áll a weboldallal. Nemcsak azért mert folyamatosan lesz új tartalom, hanem mert a látogatók gyakrabban vissza fognak látogatni és a Google keresőben is több helyen fogunk szerepelni. Ráadásul ez is ingyen van.


Használjunk külső és belső linkeket


Oldalon legyenek külső és belső linkek. A belső linkekkel irányítani tudjuk a látogatók viselkedését és maradásra is vehetjük, így az adott tartalom elolvasása után jó eséllyel tovább fogja böngészni az oldalunkat. Ingyen reklám a többi oldalunknak. Használjuk bátran. A külső linkek pedig a Google számára lehetnek érdekesek. Tartalmilag össze fogja párosítani a két oldalt, így jobban tudni fogja, hogy miről szól a cikkünk. Azért csak ovatosan ezzel a lehetőséggel. 2 vagy max 3 külső linket építsünk be. Nem lenne jó, ha túl sok esélyt adnánk a látogatók elnavigálására. Arra meg különösen figyeljünk, hogy a konkurencia oldalára még véletlenül se küldjük a látogatót. A linkeket emeljük ki és a buborékszövegbe adjunk meg értékes leírást. Lehetőleg kulcsszó is legyen benne a keresőoptimalizálás miatt.


Képek használata


Egy kép többet mond ezer szónal. Ez a webdesign esetében is így van. A Google sajnos nem fogja látni a képet, csak a tartalmakat, de a látogatók szempontjából értékes lehet. Pár képet mindenképpen érdemes használni. Felkeltjük vele a látogató érdeklődését vagy jobban el tudunk vele magyarázni. A képeket minden esetben lássuk el alt attribútumokkal. A Google így tudja azonosítani a képeket. Bizony itt is törekedni kell a megfelelő seo beállításokra. Az alt attribútumok megadásakor törekedjünk a kulcsszó használatára. keresőoptimalizálás szempontjából ez is számít. Hogyan találunk jó képeket? Számos olyan oldal van, ahol ingyen tölthetünk le jó minőségű képeket, amiket aztán nyugodtan felhasználhatunk.


Optimalizált weboldal


Ez már többször is előfordult korábbi cikkeimben, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos és nemcsak a keresőoptimalizálás miatt. Az oldalunknak nemcsak szépnek, hanem gyorsnak is kell lenni. Ez nem csak keresőoptimalizálás szempontjából számít. A látogatók nem fognak várni a betöltödésére és elveszítjük őket. Optimalizáljuk a képeket, a tartalmakat és mindent amit csak tudunk. Hogyan tudjuk tesztelni? Például a Google segítségével: PageSpeed Insights. Nézzük át alaposan ezt az oldalt. Számos hasznos tippet tudhatunk meg.


Ingyenes keresőoptimalizálási technikák


Közösségi háló


Elsődleges célunk az, hogy a látogatók értesüljenek a weboldalunkról. Az, hogy a Google segítségével vagy más csatornán keresztül történik az lényegébe mindegy. És ami a legjobb. Ingyen van. Facebook, Google Plus, Twitter. Magyarországon elsősorban a Facebook népszerű, ezért leginkább erre koncentráljunk. Hozzunk létre saját oldalt és post-oljunk rendszeresen. Legalább hetente egyszer. Ha mindent jól csinálunk, akkor ki tudunk építeni egy csoportot akik folyamatosan követni fognak minket. Nézzünk utána hogyan kell használni és próbáljuk a lehető legtöbbet kihozni belőlük.


Látogatók magatartása


Folymatosan elemezzük az analitikát. Értékeljük folyamatosan a honlapunkat és eszközöljünk javítást ott ahol úgy érezzük. Figyeljük meg, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el az oldalon, mekkora az átkattintási arány és a visszapattanás. Ezeket mind-mind figyelembe veszi a Google értékelésnél. Ingyen beépíthető a google féle analitika: Google Analytics. Továbbá érdemes még az oldalhoz hozzárendelni a Google Webmester Tools-t. Nagyon hasznos eszköz. Linkeket és kulcsszavakat is tudunk vele ellenőrizni. Jó kiegészítése a Google Analytics eszköznek. Mindig használjuk mind a kettőt.


Figyeljük a konkurenciát


Ez nem tartozik szervesen a keresőoptimalizálás témakörébe de úgy gondoltam, hogy itt megemlítem. Vannak versenytársaink akiknél szeretnénk jobbak lenni? Figyeljük, hogy mikkel próbálnak előrébb kerülni a keresőbe. Így fel tudunk készülni mi is. Találjunk ki jobb dolgokat mint ők. Frissítsük gyakrabban a honlapot. Legyen több tartalom. Használjunk olyan kulcsszavó variációkat amiket ők nem. Ne riadjunk vissza a szerkezeti változtatástól se. Érjük el, hogy a mi weboldalunk sokkal vonzóbb és hatékonyabb legyen mint az övéké.


Folyamatosan teszteljük és kisérjük figyelemmel a weboldalt


Ez az amit nem tudunk megúszni. Bármilyen jó is a weboldal és bármilyen tökéletes a keresőoptimalizálás, folyamatosan törödjünk vele. Ha tehetjük minden héten fordítsunk figyelmet rá. Legalább annyira, hogy a tartalmat frissitsük. Nézzük át úgy is, mintha mi is látogatók lennénk. Figyeljünk az apró részletekre is.


Próbáljunk meg odafigyelni ezekre és meg lesz az eredménye. Legjobban mi magunk tudjuk a weboldal sikerét garantálni. Nem kell sok pénzt kiadni fölöslegesen. Először optimalizáljuk mi. Hogy miért? Mert ingyen van és mert mi tudjuk a legjobban, hogy pontosan mit akarunk a látogatók monitorán megjeleníteni. Próbáljuk meg és ha nem megy, akkor adjuk ki egy cégnek a weboldal keresőoptimalizálás feladatát vagy ami még nagyon olcsó megoldás, hirdessünk. Pl.: a facebook elég olcsó (szinte ingyen van) és sok emberhez el tudunk jutni.

Egy kis érdekesség. Én ezt az oldalt a következő kulcsszavakra optimalizáltam: keresőoptimalizálás, seo, ingyen, alapjai. Továbbá a következőket használtam még: kulcsszó, látogatók. Tehát úgy gondolkodtam, hogy a látogatók a következő képpen fogják az oldalamat keresni: keresőoptimalizálás, seo, keresőoptimalizálás ingyen, seo ingyen, seo alapjai stb.. Ha leteszteljük a seotools-sal akkor láthatjuk, hogy ezek a kulcsszó variációk legelől helyezkednek el. Gondoltátok volna a szöveg alapján?


WEBDESIGN BLOG




Kérem értékelje a cikket! (1-től 5-ig)

Jelenleg: 4.4 / 5 (14 szavazat)

Köszönöm a szavazatod.
Már értékelte ezt a cikket.

Nincs hozzászólás a(z) Keresőoptimalizálás ingyen avagy a seo alapjai bejegyzéshez
Szóljon hozzá, reagáljon Ön is
Köszönöm a hozzászólását. Jóváhagyás után megjelenik majd az oldalon.
Név mező kitöltése kötelező

Üzenet mező kitöltése kötelező