Hosszú farok - Long tail - keresőoptimalizálás mesterfokon

Hosszú farok vagy más néven long tail kulcsszavak segítségével több látogató érkezhet a weblapodra. Ismerje meg a keresőoptimalizálás kevésbé ismert fajtáját.

Hosszú farok - Long tail - keresőoptimalizálás mesterfokon
Mik is a long tail kulcsszavak? Rövid kulcsszavak hátrányai Hosszú farkú kulcsszavak használata Hosszú farkú kulcsszavak előnyei

Még soha nem hallottál a long tail kulcsszavak használatáról? Nem meglepő, hiszen a hosszú farkú kulcsszavak nem annyira elterjedtek, mint a egyéb keresőoptimalizálási módszerek. Ez sajnos nagy baj, hiszen a long tail kulcsszavak segítségével sok értékes látogatót szerezhetünk a weblapunkra.


Mik is a long tail kulcsszavak?


Hosszú farkú kulcsszavak vagy más néven long tail kulcsszavak az összetett kulcsszavakat jelentik. Keresőoptimalizálás szempontjából ez azt jelenti, hogy nem a megszokott módon egy-egy kulcsszóra koncentrálunk, hanem 2 vagy akár több keresési kifejezésre szeretnénk a lehető legjobb pozíciót elérni. Így jóval célzottabban választjuk ki a célközönséget. Minnél jobban szeretnénk szűkíteni a célcsoportot, annál több kulcsszó fog szereplni a keresési kifejezésben.


Rövid kulcsszavak hátrányai


Mindannyian szeretnénk jó helyezést elérni a leggyakoribb és legnépszerűbb keresőszavakra. Például a fenti ábra esetében a weblap kulcsszóra. Egy induló weblap esetében ez esélyes? Egyértelműen nem. Elég nagy baj lenne a Google háza táján ha ez sikerülne. A legnépszerűbb kulcsszavakra nagyonon sokan optimalizálnak és elég kiélezett küzdelem is folyik. Ahhoz, hogy ebbe mi is bele tudjunk szólni hosszú évek kemény munkája kell. Meg persze pénz és pénz. Ettől függetlenül persze mi szeretnénk ha a látogatók minél hamarabb rátalálnának a weblapunkra. Mit tudunk tenni? Ismerjük meg a hosszú farkú kulcsszavak használatát és alkalmazzuk.


Hosszú farkú kulcsszavak használata


Maradjunk a fenti példánál. Tehát szeretnénk ha a weblap indulásakor már lenne esélyünk arra, hogy látogatókat vonzzunk a weblapunkra. Mit tegyünk? Gondoljuk végig, hogyan szoktunk keresni a Google keresőben? Tudjuk, hogy mit szeretnénk és e szerint írjuk be a Google keresőbe a kulcsszavakat. Ha nem találjuk meg amit szeretnénk, akkor tovább finomítjuk, szűkítjük a találati listát. A fenti ábra is ezt szemlélteti. A keresés során a kulcszavak száma egyre szűkebb találati listát eredményez. Láthatjuk, hogy a kiinduló weblap kulcsszóhoz képest a weblap készítés Veszprém már jóval kisebb eredményhalmazt produkál.

A hosszú farkú kulcsszavak használata pontosan ezt jelenti. Próbáljuk a weblapon lévő tartalmat az összetett kulcsszavakra optimalizálni és így elérni egy szűkebb célcsoportot.


Hosszú farkú kulcsszavak előnyei


Célzott keresőoptimalizálás, értékesebb látogatók


Long tail kulcsszavak olyan látogatókat céloznak meg, akik a Google keresőbe már eleve célzottan keresnek. Ha sikerül az ő találati listájukon jó helyezést elérni, és rákattintanak a weblapunkra, akkor értékes látogatót szereztünk. Ezt a látogatót nagy valószínűséggel érdekelni fogja a weblapunk tartalma. Maradjunk a már többször említett ábránál. Melyik látogatót fogja a weblapunk tovább maradásra bírni? Azt aki azt írta be, hogy weblap vagy azt akinél úgy jöttünk fel, hogy weblap készítés Veszprém. Természetesen az utóbbi. A látogató azért jött az oldalunkra, mert egy weblap készítéssel foglalkozó veszprémi céget keresett. Az első esetben nem is biztos, hogy weblap készítés érdekli a látogatót.


Több vevő és érdeklődő


A fentiek figyelembe vételével már nem is annyira meglepő, hogy több vevőt és érdeklődöt fog eredményezni a long tail kulcsszavak használata. Ha olyan látogató jön a weblapunkra, aki már pontosan tudja, hogy mit akar és mi is hasonló szolgáltatást nyújtunk, akkor több az esély, hogy a látogatóból vevő lesz.

Keresőoptimalizálás során sokan esnek abba a hibába, hogy sok látogatót akarnak és megfeletkeznek egy fontos tényről. Hiába van sok látogatónk, ha azokat nem érdekli a weblapunk és a szolgáltatásunk. Inkább legyen kevés, de értékes látogatónk.


Kisebb verseny a kulcsszavakra


Legtöbb weblap egy kulcsszóra vagy egyáltalán nincsen keresőoptimalizálva, így szerencsére az összetett kulcsszavak esetében nincsen akkora verseny. Ezt érdemes kihasználni. Természetesen a fő kulcsszavakkal is foglalkozzunk. A legeredményesebbek akkor lehetünk, ha minden lehetőséget kiaknázunk.


Gyorsabb siker


Induló weblap esetében fontos, hogy lehetőleg minél hamarabb jöjjenek látogatók az oldalra. Long tail kulcsszavak használatával gyorsan eredményesek lehetünk. Hamar jelen lehet a weblapunk a találati lista első oldalai között az összetett kulcsszavakra. Természetesen kevesebb látogatót fog hozni, mint az erősebb kulcsszavak területén, de folyamatosan erősíteni fogja az oldalunkat.




Kérem értékelje a cikket! (1-től 5-ig)

Jelenleg: 4.2 / 5 (5 szavazat)

Köszönöm a szavazatod.
Már értékelte ezt a cikket.

Nincs hozzászólás a(z) Hosszú farok - Long tail - keresőoptimalizálás mesterfokon bejegyzéshez
Szóljon hozzá, reagáljon Ön is
Köszönöm a hozzászólását. Jóváhagyás után megjelenik majd az oldalon.
Név mező kitöltése kötelező

Üzenet mező kitöltése kötelező